מזוזות לחדרי ילדים

מזוזות לחדרי ילדים הן מזוזות אשר גודלן לרוב יהיה קטן בהשוואה למזוזות של משקוף הכניסה לבית. הדבר אינו מתקשר רק לעובדה שמדובר בחדר ילדים, אלא לעובדה שבחדרים פנימיים משקופי דלתות הפנים הם בדרך כלל צרים, מה שמאלץ אותנו לרכוש מזוזות דקות וקטנות יותר. המייחד חדרי ילדים הוא הצורך גם של ילדים קטנים ונמוכים להגיע למזוזה על מנת לנשקה בצאתם או בכניסתם לחדר. ההלכה אומרת כי על המזוזה להיות מותקנת על השליש הגבוה של הדלת ולכן על המתקין לדייק אך להתקין במקום שהוא הגבול בין השליש הראשון לשאר הדלת, על מנת לאפשר שהמזוזות יותקנו במיקום הנמוך ביותר האפשרי מבחינה הלכתית ויחד עם זאת שיגדיל את סיכויי הילד שלכם להגיע למזוזה. על אף שילד לפני גיל 13 אינו חייב במצווה זו, מומלץ לעשות זאת כאקט חברתי שמראה לילדים שגם הם שייכים וגם להם יש מזוזה בחדר שהם יכולים לגעת בה ביציאה ובחזרה לחדר.

אישור כשרות הקלף: באיזה קלף מומלץ להשתמש לחדרי ילדים?

ההלכה אינה משתנה בין אם מדובר במזוזות לחדרי ילדים או לכל דלת אחרת – רצוי להשתמש בקלף שגודלו לפחות 10 ס"מ. קלפים קטנים מכך אינם כשירים ואינם קריאים גם לקורא המיומן ואף לרבנים בכירים. על הקלף להיות עשוי מעור של בהמה טהורה: צבי, אייל או פרה על פי רוב. חשוב לבדוק גם שהדיו שבו נכתב על גבי הקלף עשוי מחומרים כשרים, וכמובן – יש לבדוק את הכתוב – שאכן מדובר בנוסח הנכון שאמור להיות כתוב על קלף מזוזה. את הבדיקה הזו לבצע באמצעות בעל מקצוע, ניתן לפנות לחנות "מזוזות נחלים" על מנת לאשר שמדובר בקלף כשר אשר ניתן הלכתית לאחסן אותו בבית מזוזה ולתלות על משקוף חדרי ילדים וכל חדר אחר בבית או במשרד.

אישורי כשרות נוספים למזוזות

לא נדרשים אישורי כשרות נוספים למזוזות, למעט ווידוא קל שעל גוף המזוזה רשומה האות ש' המייצגת את המילה "שדי"- אחד מכינויי האל. ווידוא נוסף הוא שמדובר בגוף מזוזה שיכול לאחסן את הקלף כאשר הוא מגולגל משמאל לימין. אם גוף המזוזה לא מתאים לכך, הוא אינו יכול להירכש עבור אותו קלף שזה עתה אושר. לדוגמה, קלף של 10 ס"מ יזדקק לגוף מזוזה באורך 12 ס"מ לפחות.

כיצד מתאימים מזוזות לחדרי ילדים?

ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: בראשונה, בחינת המשקוף של חדר הילדים וקניית מזוזה אשר מתאימה לצבע המשקוף והגוונים הפנימיים בחדר. אסטרטגיה שנייה היא לרכוש מזוזה מנוגדת לעיצוב הפנים וזאת על מנת להבליט אותה. הנה טיפ שימושי: אם מדובר בחדר קטן שקל מאד למשוך תשומת לב על ידי פרטים חריגים – הרי שמומלץ לרכוש בית מזוזה שמתאימה למשקופים ולריהוט החדר בצבעים. לעומת זאת, בחדר גדול ורחב שוליים כדאי להתקין בית מזוזה אשר יצור ניגודיות לחדר הגדול והמעוצב, בית מזוזה אשר יוכל להעשיר את החדר בייחודיותו או צבעוניותו.

תוספות לגופי מזוזה המבליטים את היותם לחדרי ילדים

ציורי בעלי חיים או דמויות מצוירות על המזוזה, עיצובים מצוירים צבעוניים על המזוזה ושימוש בכמה שיותר צבעים. מזוזה בעלת צבעים רבים משרה אווירה של מזוזת חדרי ילדים. לפרמטר הצורה יש להקדיש פחות מחשבה, שכן מזוזות מיוחדות בצורתן מוצבות בדרך כלל במשקוף הכניסה לבית. בחדרי פנים מקובל לרכוש מזוזות קטנות ומלבניות. גם בקרבן ניתן למצוא תתי צורות למכביר: מלבן דק לעומת מלבן עבה, מלבן רזה שכמעט בעובי המשקוף, לעומת מלבן בולט החוצה ועוד. אם הנכם מייעדים מראש קלף מזוזה לחדרי ילדים, בחרו תמיד בקלף הקטן ביותר, כזה שמתאים לחדרי פנים ואורכו אינו עולה על 10 ס"מ.

והטיפ החשוב ביותר בנושא מזוזות לחדרי ילדים – שיתוף הילדים בבחירת בית המזוזה לחדרם יביא שמחה גדולה לילד ולהורה, יעניק ערך מוסף ויוסיף להתרגשות הגדולה שבקביעת מזוזה במשקוף דלתם – שמחה אשר תלווה אותם בכל כניסה ויציאה מן החדר.

לבחירת מזוזות לחדרי ילדים מוזמנים לקטלוג המזוזות של 'מזוזות נחלים' – זקוקים לעצה בבחירה? מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני במספר 050-5771333 או כאן באתר ונשמח לסייע לכם.