כל מה שאתם צריכים לדעת על בתי מזוזות

האמור כאן נכתב במטרה להאיר יותר את הסוגיות אשר נוגעות לקביעת מזוזות. הלכות מזוזות תקפות בשתי נקודות בציר הזמן בהן אתם חוקרים את הנושא: קניית קלף המזוזה ובדיקתו, ואופן ביצוע טקס קביעת המזוזה. צורתם של בתי מזוזה אינם מוגבלים בשום אופן, ואין להם כל מגבלה הלכתית. רכישת בית מזוזה היא כמו רכישת רהיט לבית: על סמך עיצוב פנים בלבד.

רכישת קלף מזוזה

רכישת קלף מזוזה כשר מתרחשת בדרך כלל כאשר הוא נכתב בידי שני סופרי סת"ם: כותב פעיל ובודק. הכותב הפעיל כותב את הקלף וסופר הסת"ם השני בודק את הכתוב ומתקן בהתאם לצורך. כך בדיוק פועלת חנות 'מזוזות נחלים', אשר עובדת עם שני סופרי סת"ם מהמעלה הראשונה. חשוב להשקיע בקלף ולא לומר לעצמכם שהעיקר שתהיה מזוזה, וצריך להשיג את הכי זול. זאת תוכלו לעשות כשקונים בית מזוזה, אך כאשר קונים קלף – הדבר ההכרחי והנכון לעשות הוא לעמוד על דבר כשרותו.

צפו בקלפי המזוזה שלנו »

רכישת בתי מזוזה

כפי שצוין בתחילת המאמר, בתי המזוזה נרכשים בהתאם לעיצוב הדלת והמשקוף נטו. אין שום תכתיב הלכתי שמגביל אתכם ברכישת סוג מסוים של בית מזוזה. ישנן בתי מזוזות עם הכיתוב ש' בלבד, בתי מזוזות שכתוב עליהן "שומר דלתות ישראל" ועוד. המבחר עצום ודבר אינו מגביל אתכם ברכישת בית המזוזה. חשוב להתאים את בית המזוזה לצבעים ולצורות של המשקופים שלכם על מנת להשיג התאמה עיצובית אופטימלית בין המזוזה למשקוף וכמובן להתאים לטעמכם האישי והייחודי.

צפו בקטלוג המזוזות המעוצבות שלנו »

יחסי קלף מזוזה – בית מזוזה

היחסים בין קלף לבתי מזוזה הם כמובן כך שהאחד מוכל בתוך השני באופן מושלם, אולם לא רק. ישנן הלכות נוספות שכדאי לדעת ולהכיר. אחד מסממני ההיכר שהקלף כשר הוא שכאשר מגלגלים אותו הגלגול מתבצע מצד שמאל של השורה לצד ימין שלה, ובקצה המגולגל רשום מאחורי כתב הקודש – "שדי". ה- ש' של ה"שדי" שכתוב בקלף צריך להיות מקביל ל- ש' של ה"שדי" של הבית מזוזה.

סוגים שונים של בתי מזוזה

בתי מזוזה קעורים – בתי מזוזה אשר ציר שמאל וציר ימין האורכיים שלהם אינם קו ישר אלא קו קעור, מלשון "קערה". המזוזות הללו מתאימות בעיקר להצבה בשטחים חיצוניים, חנויות ומפתחים של בתי מגורים.

בתי מזוזה ישרים – בתי מזוזה מרובעים שצורת האורך שלהם קו ישר. הם מתאימים הן להצבה מחוץ לבית והן להצבה בכניסות לחדרים הפנימיים שלו.

בתי מזוזה בקנייה סיטונאית – בתי מזוזה אשר מגיעים בקבוצה. הם צבעוניים, כל אחד בצבע אחר, והרוחב שלהם מעט גדול יותר משל רוחב מזוזה סטנדרטית. על המזוזות מופיעות ברכות כמו "אור", "שפע", "ברכה", "בריאות" ועוד. רכישה כזו חוסכת לכם בתשלום על בתי מזוזה נפרדים ומתאימה להצבת בית מזוזה בכל חדר בנפרד.

פרטים נוספים שכדאי לכם לדעת אודות קלף המזוזה
כבר ציינו שבדרך כלל לפני שקלף מזוזה מאושר הוא נבדק על ידי סופר סת"ם שני. אחת הבדיקות הראשונות שהוא עושה – הוא מודד את אורך הקלף ומוודא שהוא 10 ס"מ ומעלה. קלף שנמוך בגובהו מ- 10 ס"מ יוצר בעייתיות לכתוב בתוכו.

חנות מזוזות כשרה

'מזוזות נחלים ידאגו לכל צרכי המזוזות שלכם: יבדקו לכם מזוזות קיימות, יציעו שירות מכירה והתקנת מזוזות וחשוב מכל – יציגו לכם מגוון רחב של בתי מזוזה משובחים אשר נדיר למצוא במקומות אחרים. בית מזוזה של 'מזוזות נחלים' הוא ללא ספק חוויה לכל המשפחה ותורם משמעותית לעיצוב הבית. גם לקוחות חילוניים היו נלהבים להתבונן בקולקציית בתי מזוזה מטעם 'מזוזות נחלים' וביניהם תמצאו מספר לקוחות קבועים של החנות.

למידע נוסף על מזוזות נחלים וקטלוג המזוזות שלנו »