כמה עולה מזוזה? מהם טווחי המחירים של המזוזות בישראל

על מנת לענות על שאלה זו נדרשים אנו לדעת מספר עובדות חשובות על מזוזות. ככלל, לא נעים ולא ממש נוח לעסוק במחירו של מוצר רוחני חשוב ויהודי כל כך כמו המזוזות, אך המציאות מדברת בעד עצמה: ישנם פרמטרים לדירוג מזוזה ולפיהם משתנה המחיר שלה. האם ישנה חשיבות דתית פולחנית לאיכות? תלוי. לעתים כן, ולפעמים לא. תלוי בפרמטר עליו אנו דנים. כעת, נפרק את המוצר ושמו "מזוזה" לחלקיו הקטנים ביותר ונתחיל לדון בחשיבותו ובסממנים להיותו יקר יותר או פחות מרעהו.

כמה עולה מזוזה – קלף המזוזה

מוצר שמכיל שני חלקים למעשה: הקלף כחומר גלם והדיו השחור שמתנוסס עליו. לשניהם – חשיבות מכרעת, משום שהם שקובעים האם המזוזה כשרה או לא. אזי, ראשית כל נדון בדרך בה קובעים זאת, ולאחר מכן ניגש לדון כיצד נקבעת יוקרתו של הקלף:

  • קלף כשר הוא קלף שנלקח מעור של בהמה כשרה. אם, לצורך הדיון, יילקח עור מדג שאין לו סנפיר וקשקשת וייעשה ממנו קלף, או חלילה מחזיר – הרי שמדובר שני יצורים בלתי כשרים על פי היהדות, ולכן, לא ניתן לומר שמדובר בקלף כשר. כנ"ל לגבי הדיו – גם חומר גלם זה מופק מיצורים חיים. חשוב לוודא שמדובר בדיו המיוצר אך ורק מן הבהמות הכשרות על פי היהדות.
    הנושא השני שיש לדון בו הוא איך קובעים את מחירו של קלף בקרב קלפים כשרים. הדבר נובע מטיב עור הבהמה וזאת כל סוחר עורות יוכל להעיד. קיים הבדל בין טיב עורו של הצבי לעורה של הפרה לצורך הדיון, המתבטא בקושחה שלו, בהופעה של אותיות הדיו עליו ועוד. גם לטיב הדיו חשיבות: לתרכובת ממנה הוא מיוצר וכיוצ"ב, ישנה משמעות לקביעת מחיר המזוזה.
    גוף המזוזה
  • גוף המזוזה אינו בר- הבדלים של שמים וארץ מבחינת מחירים כמו קלף המזוזה, אולם עדיין ישנה חשיבות לסוג החומר: גוף מזוזה מאלומיניום או ברזל יהיו יקרים יותר מגוף מזוזה מפלסטיק בשל יוקרתו של החומר ועמידותו לאורך זמן, כמקובל גם בעולם החול. כך ניתן לומר גם לגבי גודל המזוזה, אשר מזוזה בגודל גדול יותר תהיה בדרך כלל יקרה מהדגם הזהה בגודל קטן יותר. גופי מזוזה ניתן למצוא גם בדגמי מעצבים מה שבאופן אוטומטי יעלה את המחיר אך מבחינה הלכתית גוף מזוזה יהיה תמיד תקין וכשר אם הקלף יכול להיות מוכנס לתוכו בשלמותו כשהוא מגולגל כהלכה.

מה מומלץ לקנות?

הדבר תלוי בבית שבו הנך גר. אם זוהי דירה שכורה בלי מזוזה או עם מזוזה שאתה מבקש להחליף, הרי שהדבר לא זהה למצב בו מדובר בבית משלך, בית שנכנסת בגינו להתחייבויות שונות והתחייבת לעבוד עוד שנים רבות בכדי לשלם את חובך והוצאותייך. בבית משלך כמובן שראוי שתירכשנה מזוזות יוקרתיות, עם קלף איכותי המתבטא בכתב הדיו וגם באיכות החומר. גם אם אתם משפחה ברוכת ילדים, עם בית שמכיל מעל 10 חדרים, כדאי להשקיע במזוזות איכותיות. הרי שמדובר בהשקעה חד פעמית שתשרת אתכם לכל החיים ותבטיח את בטחונכם ההלכתי בעודכם יושבים בד' אמותיכם.

רכישת מזוזות יוקרתיות במחירים הוגנים

ניתן לרכוש מזוזות יוקרתיות במחירים אלו בחנות "מזוזות נחלים". חנות זו מציעה שפע של מזוזות מכל המינים והסוגים: קטנות, גדולות, ישרות, קמורות, שטוחות, מזדקרות, ועוד. החנות מציעה גם שירותי בדיקה, כך שאם יש לכם כבר קלף בידכם, ניתן לשלוח אותו לבדיקה בחנות בטרם תציבו אותו בגוף המזוזה. זה גם יעזור לכם לבחור גוף מזוזה, שכן גודל גוף המזוזה צריך להיות מותאם לקלף כל שייכנס בשלמותו. כל המתעניינים במזוזות חדשות לבתים שלהם יכולים לפנות למזוזות נחלים ולהתרשם ממבחר בתי המזוזות והשירותים הניתנים בחנות.

רוצים לדעת כמה תעלה לכם מזוזה או אולי מספר מזוזות לכל הבית? תמצאו הכל – זקוקים לעצה בנושא מזוזות ובתי מזוזות? מוזמנים ליצור עמנו קשר דרך דף צור קשר ולשלוח אלינו פנייה שתענה בהקדם.