הידור בבית מזוזה ורכישת מזוזות

בעולם המזוזות ישנם הרבה שמועות שרצות כמו בכל תחום אחר, חשוב לדעת כי אין שום הלכה שקובעת לגבי בית המזוזה, בעבר לא היו בתי מזוזות כלל וכלל ובדלתות היו חופרים גומחה קטנה במשקוף הדלת ומטמינים בתוכה את קלף המזוזה, בתי המזוזות התפתחו עם השנים במגוון עיצובים וחומרים שונים כאשר כל אומן ו בית המזוזה שעיצב לפי רוחו וכישרונותיו הוא.

מטרת בית המזוזה היא להגן על המזוזה מפני פגעי מזג אויר ולחות, הקלף שעשוי מעור של בהמה, והדיו שבו משתמשים בשביל לכתוב את המילים של המזוזה הוא דיו טבעי. למוצרים טבעיים שאינם עשויים מחומרים סינטטיים יש רגישות יתר מאוד גדולה והרבה מאוד פעמים ניתן למצוא מזוזה אחרי כמה שנים כאשר מילים רבות בתוך המזוזה היטשטשו במקרה הטוב ונמחקו לגמרי במקרה הרע. שימו לב בית המזוזה יוצר הפרדה בין קדושת הקלף לבין מעשים אינטימיים וצנועים שנעשים בבית.

רכישת מזוזות

כאשר רוכשים מזוזות יש לדאוג לבית שיגן עליהן בהתאם למיקומה בתוך הבית אין בעיה ויש אפשרות לשים בית מזוזה מכל חומר מלבד בית מזוזה שקוף מאחר שבבית נעשים פעולות אינטימיות וצנועות . בכניסה הראשית דווקא כן אפשר להדר במזוזה שקופה שכן כך הקלף נראה ועוזר לזכור את הכתוב בו . מזוזות שמחוץ לבית וחשופות יותר יש לשים לב במיוחד מאיזה חומר הן עשויות ,בתי מזוזה מעץ,קרמיקה,פלסטיק מתאימים לשימוש בתוך הבית לחוץ עדיף בית ממתכת כלשהי שתהיה אטומה לגשם ורטיבות ,במזוזות נחלים יש בית מזוזה מעץ מסוג "איפאה" זהו עץ עמיד ביותר נגד מים תוכלו למצוא אותו בפרגולות ודקים

כמו כל דבר שבקדושה אנו רוצים להדר בו ושהעיסוק עם הבורא יראה טוב וזה הידור מצווה ומעבר לציווי הבסיסי .