בתי מזוזה מעוצבים

כיצד מעוצבים בתי מזוזות שונים? והאם העיצוב מוגבל רק לקונספטים מסוימים?

המזוזה הוא הסמל האופייני ביותר לבית בו מתגוררים בני העם היהודי והיא הסימון הראשון אשר בו ניתן להיתקל עוד מפתח הבית ולהבין שמדובר בדיירים יהודיים.

ישנם בתי מזוזה רבים אשר מעוצבים בסגנונות רבים ומגוונים כאשר המשותף לכל סגנונות אלה הוא ההידור והסמליות שבעיצוב שמזכיר סממנים שונים אשר ידועים ומופיעים ביהדות כגון:

  • בתי מזוזה מעוצבים כספר תורה
  • בית מזוזה שעליו איור של לבנים שמסמלים את בית המקדש
  • מזוזות עם תבליטים של מנורת שבעת הקנים
  • איורים אשר מזכירים תקופות שונות ביהדות
  • תבליטים או תחריטים של עלי גפן
  • איור או חריטה של אנשים חשובים בני הדת היהודית אשר מסמלים תקופה מסוימת
  • ועוד עיצובים רבים אשר נועדו להגביר את הייחודיות שבמזוזה ואת הזיקה של האדם היהודי אל הדת המאפיינת אותו, ואשר תומכים בתפקיד זה.

לחצו כאן למעבר לקטלוג בתי המזוזה המעוצבים שלנו »

מה יש בתוך בית המזוזה?

בתוך בתי המזוזות ישנם קלפים מעוצבים בעיצובים שונים, בסגנון עתיק או מעט שרוף בקצוות, מה שמאפיין לרוב מסורת עתיקה עוד מראשית הימים של העם היהודי (כידוע, כיום אנו כבר באחרית הימים, על פי חזון יחזקאל, עוד סיבה מעולה לוודא שהמזוזות בביתכם תקינות).

את הקלפים בדרך כלל נהוג לא להוציא מבתי המזוזה ויש להשאיר אותם מהחשש לפגוע בכיתוב מאחר ואסור שתוחסר מילה או אות ולתוכן הקלף יש כללים ברורים אשר מכתיבים את כשרות המזוזה. לכן לבתי המזוזה יש תפקיד חשוב בשמירה על הקלף עצמו. קלף זה נמצא מגולגל ועטוף בתוך בית המזוזה שמותקנת במצב מאונך ולרוב בהטיה אלכסונית לעיתים.

עיצובי המזוזה השונים כהעברת מסר וסמליות בדת היהודית

מלבד עיצובם השונה והמרהיב, בתי המזוזה אשר תפקידם להראות את הסמליות של העם היהודי במהלך כל השנים, בנויים מחומרים איכותיים ומרשימים אשר מסייעים להאדרת מראה המזוזה ולהעברת הסמליות של העם הנבחר. החומרים השונים בהם עושים שימוש בעת ייצור בתי מזוזות הם: חרסינה, עץ, מתכת שהיא מוכספת, כסף, פולימרים שונים ועוד. לכל חומר יש תפקיד משלו בהעברת הסמליות יחד עם העיטורים והציורים במזוזה, כל אחד בוחר בית מזוזה מעוצב לפי טעמו האישי ולפי מה שהוא מתחבר אליו ביותר – וכמובן גם מאמין. כל עיצוב של מזוזה מסמל משהו בדת היהודית וכל אדם בישראל בוחר למה הוא התחבר יותר ומה העיצוב אשר הכי מתאים לכניסה לביתו והכניסה לחדרי ביתו הפנימיים.

ברצונך לקבל הנחיות בנוגע לסוגי המזוזות השונים ואפשרות לבחור מתוך מגוון בתי מזוזה מעוצבים תוך כדי היוועצות באנשים המנוסים בתחום – קראו עלינו ועל החנות שלנו וצרו איתנו קשר »